onsdag, maj 30, 2007

Perfect day.

Imorse var jag uppe tidigare än någonsin under min tid i Lund. Halv sex på morgonen vaknade jag. Febrig och kallsvettig. Sånt läge jag inte kan somna om i direkt. Tog en ipren och en snabb dusch och la mig sen ovanpå sängen och tittade på några avsnitt av Scrubs. Lyckligtvis började tabletten verka efter ett tag, och jag somnade om. Vaknde igen - kallsvettig igen, dock feberfri. Dagens andra dusch klockan 11. ;)

Nu känner jag mig på bättringsvägen i alla fall. Har ägnat dagen åt att sitta vid datorn och agera stöd (via msn, hejja dagens teknik!) åt min sociologi-grupp som satt och jobbade med grupparbetet. Ska alldeles strax sätta mig och skriva min del av analysen. Sen får vi se vad kvällen har att bjuda på.

Vet också med mig att jag inte har varit så haj på att svara på kommentarer och dylikt. Bättring utlovas! Tack till er som kommit med trevliga krya-på-dig-kommentarer :)

Annars har jag i stort sett ägnat mitt sjukdomsförlopp åt att knarka musik. Upptäckte nämligen att jag hade Trainspotting-soundtracket på datorn, och föll pladask för Lou Reed med "Perfect Day" (nedanför). Är nu uppe i 40+ spelningar på ca 2 dagar ;) håll till godo!

1 kommentar:

Lilla fröken negativ sa...

Åh! Jag älskar också "Perfect day". Den låten är så bra!