onsdag, maj 02, 2007

Korridorsliv.

Det är nåt underbart fascinerande med hela bo-på-korridor-grejen. Helt plötsligt har man fått en massa nya vänner, folk som man kanske aldrig hade träffat om det inte var för en liten bokningsruta på AF Bostäders hemsida. Och helt plötsligt kan man sitta och titta på film ihop, helt plötsligt kan man laga mat tillsammans, prata om det mesta mellan himmel och jord, festa ihop utan att skämmas (alltför mycket) dagen efter.


Helt plötsligt har man en ny liten fast punkt att hålla fast vid i denna stad där jag känner mig så hemma efter inte ens ett år. För jag tycker ju så mycket om dom. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det undebart att bo på korridor. Jag har skaffat mig vänner för livet som jag inte kan fatta att jag någongång ska bo utan!!

Fanny sa...

Det låter faktiskt helt underbart när du beskriver det. :) Var helt emot det innan, men det är nästan så jag börjar ändra mig nu :P
Men en sak jag undrar över, har du egen toalett?

Pauline sa...

anna: word!

fanny: om du ska plugga måste du nästan ha bott i korridor ;) jag har egen toalett och egen dusch (och handfat, alltså). Men det är ju lite olika från korridor till korridor, ibland delar man dusch i korridoren. kommit på vad/var du ska plugga än?

Fanny sa...

pauline: Njae, har sökt två utbildningar i Borås. Textilekonom och inköpare inom textil. Får se om jag kommer in, men jag är inte säker på att jag ska börja plugga direkt.. Hade helst velat bo utomlands i ett år.. Typ i Kalifornien eller Tokyo. :)