lördag, maj 26, 2007

Oh, the memories.

Det är lördagkväll och jag sitter i mörkret vid skrivbordet och lyssnar på musik. Numera från högtalare som är ett snäpp bättre än tidigare. Och som så många gånger på den senaste tiden fascineras jag över att tiden går så fort (när man har roligt?). Nu är det två år sedan som de där händelserika veckorna i slutet av maj och början på juni ägde rum. Veckorna som började med att förbereda KarnELEValen och fjäsket i skolan, hysteriskt letande efter studentkläder, balkläder, skor, smycken, allt som hörde till. Sista helgen i maj 2005 var det dags för OSS, NV3 att kämpa för segern i KarnELEValen.

Dålig kvalité på bilden jag har i hyllan ovanför skrivbordet för att inte glömma hur det kändes

Och efter en vild dag med mycket upp och ner, där det mesta gick som planerat men ändå inte, efter att med spänning ha lyssnat på hur poängsiffror lästes upp, efter att endast segraren fanns kvar att utlysa. Då badade vi i fontänen, för NV3 vann minsann karnELEValen 2005. Oavsett vad dåliga förlorare och andra sa efteråt. Vi vann.

Och någon vecka efter det var det dags för oss att ta studenten. Att fira med champagnefrukost (oh, you know I like it), att signera varandras mössor och tänka tillbaka till alla fina minnen. Att festa loss på kvällen och att gå på bal två dagar efter.

Två år sen är det nu.

Jisses.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tiden går fort, för min del så är det ytterliggare några år sedan jag gick ut från gymnasiet. Kommer dock väl ihåg den händelsen och kommer precis lika väl ihåg insparken, på högskolan, någon månad senare.
Och vad skall du hitta på i sommar? Skall du "hem" o jobba där, jobba i lund, eller är du en av de som nöjer sig med att slappa?

Pauline sa...

daniel: jag tar lite av varje, ska vara kvar i lund och slappa en bra bit in på juni, sen blir det jobb därhemma en månad och så ledigt i augusti. Kanske en resa till tyskland, kanske ett festivalbesök, lite såna saker :)

Lina sa...

Min klass kom trea i KarnELEValen det året jag tog studenten... men mest nöjd över vad jag ändå att min pojkväns T-klass kom tvåa och alltså INTE vann det året..;)

Anonym sa...

Lina: Vi i "T" skulle ha vunnit om det inte vore för en jurykonspiration ;p Vi var bättre än alla andra =)

Pauline sa...

lina: rätt så! teknisterna ska liksom inte vinna. sådetså.

kent: teknisterna är per definition aldrig bättre än alla andra! vågar du verkligen ge dig in i den här fighten?

Anonym sa...

Jag pratar om det året som Lina pratade om vi var helt enkelt bäst men vi blev utsatta för en mutad jury ;) Numera är jag Ingenjör istället för Teknist så diskussionen behöver vi inte fortsätta =p

Anonym sa...

Hej! Är du sugen på lite fler bilder? jag har nog ett gäng om du vill ha. Kram /christina