onsdag, januari 03, 2007

Nyår.

Vad gällde nyår så firade vi efter mycket om och men med mina kompisar i Gislaved. Jag hade utlyst fancy dressparty och alla var undantagslöst mycket fina. Jag skulle kunna visa bilder, men eftersom jag fortfarande befinner mig hemma i Smålandsstenar sitter jag med ett vanligt snigelhastighets-modem och blogger gillar inte sånt.

I alla fall blev det mycket god mat (förrätt: ost- och spenatsoppa, huvudrätt: kyckling-och-broccoligratäng med tagliatelle och sallad, efterrätt: daimglass med fruktsallad och maräng) och dryck (vitt vin, läsk, vatten, cider, tequlia osv) och sällskapet var det inte heller nåt fel på. Vi spelade monopol och drack tequila när någon slog tolvor, vilket försvårade monopolspelandet en del.

Och tydligen även tequiladrickandet, för jag missade att få i mig spriten mellan saltet och citronen en gång... Pinsamt men sant.

Vid halv tolv begav vi oss in till torget i Gislaved för att titta på fyrverkerierna och vänta in det nya året. Det visade sig att Gislaveds kommuns alla fjortisar hade samlats just där, men det var helt okej. Tolvslaget firades med skål och kyss, precis som det ska vara, och fyrverkerierna var överväldigande. Precis som det ska vara. :)

Allt som allt ett bra nyårsfirande. Vad gäller löftena vet jag inte riktigt vad jag ska lova. Att jag ska börja träna har jag redan tjatat om ett par månader, så ska göra slag i den saken. Dessutom typ äta hälsosammare, samt vara snällare mot Albin. Ju.

Får väl se hur länge löftena håller ;)

Inga kommentarer: