måndag, januari 08, 2007

Inlägg nr 200.

200 inlägg med detta, och det ska firas med ett fint och positivt inlägg. Ni minns att jag föll ner sjuk i samma ögonblick som jag kom hem till Lund igår? Hela kvällen ägnade jag åt att tycka synd om mig själv som låg ensam och övergiven med över 38 graders feber. Slötittade på tv iklädd flanellpyjamas, t-shirt, sockar och raggsockar under tjockt täcke och filt. Och skakade ändå. Ibumetin hjälpte inte ett jota.

Vid 11-tiden somnade jag, och sen sov jag som en liten gris till 9 imorse. Mådde lite bättre, men helt bra var det inte, främst på grund av huvudvärk som kändes som om skallen skulle gå isär på någon del. Men allt eftersom dagen gick blev det bättre, och vid fyra var jag vrålhungrig och sugen på att gå ut. Friskhetstecken!

Tack och lov för frysen, hittade en portion chili-con-carne som jag vräkte i mig. Sen gav jag mig ut för att leta upp min cykel (tack och lov kvar, med dubbla lås såklart ^^) och cyklade iväg till Pedagogen. Mötet med arbetsmarknadssutskottet gick bra, börjar gå framåt med planeringe av arbetsmarknadsdagen. Känns mycket bra, jag har lagom med ansvar och kom med en del kloka idéer. Vi får väl se vem som blir näste ordförande i amu/pila...

Trots gårkvällens ångest och känslostorm som vallade upp i takt med febertopparna känns det bra att vara tillbaks i Lund. Jag blir nog här ett tag till... :)

Inga kommentarer: