söndag, januari 28, 2007

Den med flytten.

Nu sitter jag i min studentlya, där jag har planerat att bo ett tag framöver. Helgen har varit stressig, tung och jobbig på massa sätt, men samtidigt också alldeles helt och hållet underbar. Tanken var att mamma skulle komma ner igår, och att vi sedan skulle pendla lass på lass för att bära in och greja. Så när det ringde på lördag morgon, lite halvtrött och i min äldsta tröja var det mamma jag väntade mig.

Döm om min förvåning när Albin stod i dörren! Jag tror att mina exakta ord var "Va fan gör du här?" och sen hoppade jag på honom. Mamma var såklart också med, men överraskningen var totalt hellyckad. Även om jag hade rejält med dåligt samvete ett bra tag...

Och vi behövde de extra nävarna. Först blev det IKEA, där vi shoppade loss både säng (1,20 bred, woho!), hyllor och en tv-bänk som visade sig vara samma soffbord som Albin har hemma. Dessutom blev det tyg för en hel massa pengar, så färgsättningen går i vitt, svart och orange här nu.

Lördagen gick till att bära lådor, invänta sängen, träffa folket i korridoren, äta fryspizza alternativt thaimat och börja göra sig någorlunda hemmastadd, ägnade vi större delen av idag åt att städa. I gamla lägenheten. Och gud vad vi städade! Jag höll på att få psykbryt flera gånger om, hade jag inte haft moraliskt stöd så vet jag inte vad som hänt... Däremot hann vi lära katterna ett nytt hyss innan vi stack därifrån, så nu ska jag bara tillbaka och lämna nycklarna.

Efter ett skrovmål på McDonald's (nyttigt mat denna helgen, jaja...) så blev jag lämnad ensam och fortsatte uppackandet (ett sånt ord man vill stava med tre likadana bokstäver!) av lådor, resväskor och ryggsäckar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till det egna boendet =)

Pauline sa...

tackar tackar! :)