onsdag, januari 17, 2007

Förväntningar.

Temat för dagen: Låga förväntningar leder till en positiv överraskning.

Trots viss lack of sömn inatt kom jag upp i tid och gjorde min tenta. Eftersom jag inte pluggat alls så mycket som jag borde och inte helt förväntade mig att kunna nånting kändes det rätt bra att läsa igenom frågorna och tänka att "det här kan jag" om de flesta uppgifter och "här kan jag flumma ihop nåt" om resten. En fråga var jag riktigt osäker på, men ett g borde jag ha klämt ur mig ändå.

Klart det ska firas att vi (förhoppningsvis) tagit 20 högskolepoäng, så vårt lilla tjejgäng stack iväg till Italia för pizza och ett glas av husets röda. Klockan tolv på dagen. Hrm hrm. Efteråt lyckades vi med lite kvalitetsshopping, och jag hittade minsann byxorna som jag gått och suktat efter sedan jag var i Husqvarna på MQ och inte orkat köa till kassan. Och som inte fanns i min storlek på A6. Så i mitt lätta rödvinsrus köpte jag dem. 500 kr, manchesterbyxor från Miss Sixty. Catching!

Next thing I knew ringde jag till killen-som-har-min-lägenhet och frågade om jag fick komma och kolla. Och det fick jag såklart. Även här hade jag ytterst låga förväntningar, eftersom jag hört att köken på Vildanden inte är så fräscha och jag köpte grisen i säcken dvs. aldrig tittade på lägenheten när jag bokade den. Nu visade det sig att lägenheten är fräsch och vit, badrummet hyfsat nykaklat och korridorsköket (som delas med 14 andra) helt okej rent och fräscht. I like!

Nästa blir rödvinsfest hos Sophie, som slagit på stort och köpt en bag-in-box. Eller, kanske blir det snarare förfest, men vem vet. Glad är jag idag i alla fall!

Inga kommentarer: