onsdag, januari 24, 2007

Flyttpacka.

Jag har tagit tag i saker och ting och gjort ett ryck med packningen. Denna (ca 50 cm höga) väska innehåller endast skor och sprit. Mest skor.

Av någon anledning är sprit det som bäst packas med skor, i alla fall enligt min erfarenhet. Under hela tiden jag har bott här har min Martiniflaska fått bo längst in i min garderob - tillsammans med de skor som inte fick plats i hallen. Nu vilar den säkert i min ena stövel. I den andra stöveln står en flaska Ouzo stadigt och i väntan på bättre tider.

För vad skulle man annars tryckt ner bredvid mina skor? Mina småsvettiga, smutsiga, välanvända dojjor som alla sett bättre tider som jag gått många kilometer i. Knappast kläder - mina byxor, tröjor och linnen har en plats reserverad i svarta sopsäckar (som jag måste komma ihåg att inhandla). Viktiga papper skulle bli skrynkliga, kosmetika och skönhetsprodukter kan tänkas läcka, och datortillbehören hör inte heller hemma bland skor.

Så. Spriten får vila där ett tag, tills de fina flaskorna får en plats i mina (snart) nya hyllor. Och tills det blir inflyttningsfest. Ni kommer väl?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller också på att flyttpacka och har även jag blandat skorna med spriten. Sjukt sammanträffande!