måndag, december 04, 2006

Värsta bästa helgen

Ursäkta avbrottet. Jag har varit hemma i Smålandsstenar hela helgen och det var inte fel. Åkte upp i torsdags och träffade Karin från turistbyrån för lunch på Lilla Krogen. Det var nice, särskilt som hon till och med erbjöd mig jobb. Not bad! Shoppade lite på Vero Moda och åkte lyxvolvo hem. Värsta goda tacosen på kvällen, bäst var gurkan och paprikan som var perfekt tärnade och allt. =)

Lugn fredag med klippning (med fannys frisör, och oj var nöjd jag blev!) och idolkväll. Lite konstigt blev det på kvällen, men jag tror det ordnade sig till slut.... Blev inte så mycket sömn bara, för 05.50 ringde väckarklockan och vi masade upp oss för att åka till Ullared och shoppa julklappar... Det kändes sjukt tidigt, men det var värt det eftersom vi slapp stå i kö och det var hyfsat lugnt med folk fram tills vi skulle ut igen. Köpte massa fina saker, bl a supercoola trosor med dödskallar på (Albin verkade inte riktigt tycka att de var lika coola, vet inte vad det beror på ^^), julklapp till lillebror, söt t-shirt, kastrull, burkmat och lite annat smått och gott.. Vi var rätt slut när vi kom hem, muntrade upp oss med jalla jalla från rendezvous och packade paket i mitt nya fina julpapper med silvriga snören.

På kvällen blev det monopol med Albins kompisar och det var supermysigt. Glögg och grejer, pakter och fängelsebesök i en salig röra. Det var skönt att komma i säng och sova lite den natten....

Sen var det redan söndag och dags för hemfärd, efter att ha varit i Anderstorp och svängt med emma. Fascinerande att det var enda stället man kunde fika på :s Den här gången var tåget från Värnamo i tid, och trots att jag hade en gigantisk resväska med mig hem (för att få hem alla julklappar när jag kommer hem den 20 december) gick det bra att komma hem.

Så. Idag har jag bara varit på föreläsning. Om minnet. Och glömska.

Hmm...

Inga kommentarer: