fredag, december 08, 2006

Städ- och skoproblem.

Av nån jäkla anledning är mitt rum konstant ostädat. Kanske för att det är så litet + ont om förvaring. Borde köpa ordentlig byrå med massa lådor samt öppna hyllplan att ställa saker i. Men, som sagt, finns inte utrymme för sådan lyx så saker och ting får stå/ligga på golvet istället.

Ändå försöker jag städa då och då, vilket mest brukar innebära att jag tappar bort saker som bankdosan, minneskoradaptarn eller andra små men viktiga saker. Senast borttappade pryl: min älskade underbara superbra pincett. Dagens i-landsproblem, jag vet.

I dagens påbörjade aktion (jag är inte klar på långa vägar) tänkte jag förvara mina skor på ett annat ställe än just hallen, eftersom mina skor upptar 90 % av skohyllan. Inte så snällt gentemot min roommate kanske. I alla fall lyfte jag mina guldskor och vände på dem för att se huruvida det skulle gå att lägga in dem i garderoben, eller om det satt tuggummi/smut/grus/annat äckligt jag inte vill ha i garderoben på dem.

Och då löste jag gåtan om varför jag helt plötsligt började halka och snubbla så mycket på vägen hem. Ena klacken hade gått av. AV! Yyyyl!! (Alltså inte hela klacken, hade jag inte märkt det hade det varit illa, men den yttersta biten som egentligen ska sitta som berget och som gör att det fattas en halv centimeter i klackhöjd på ena skon om den går av). Så. Efter att ha använt dem en gång känns det lite hemskt att slänga skorna. Vad göra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Hittade en fräck sida via sitemeter. Det kanske är du som använt den, men tänkte ändå tipsa om du itne visste om det.. http://www.backlinkwatch.com/
är sidan där du skriver in din bloggadress, och sen kan du vilka som länkat till din sida. Tufft! :P