fredag, december 22, 2006

Back in Smålandsstenar

För er som undrar har jag tagit mig hem till Smålandsstenar utan större incidenter. Jag lyckades ta mig till stationen i Lund tack vare H, som mötte mig halvvägs och lättade på min börda genom att bära stora hemska datorväskan bland annat. Väl på perrongen vinkade vi till S, som stod på perrongen mittemot och skulle till Göteborg med ett X2000. Vi hade en lite halvt givande och väldigt kortvarig konversation, som avbröts av att ett tåg ställde sig i vägen.

Att åka tåg var som att åka tåg i vanliga fall, krävs nog inga extra beskrivningar där... Hittade mamma i Halmstad, stannade på McDonald's och tog mig lyckligt hem till min nya dubbelsäng.

Och igår var det sen dags! Ni minns kanske att jag nämnt att jag fått ett mail från Värnamo Nyheter, där de ville intervjua mig om bloggen. Så klart jag stegade bort till lokalredaktionen och berättade om mitt liv. Få se när underverket hamnar i tryck!

Inga kommentarer: