fredag, december 15, 2006

Gårkvällen.

Vi firade H igår, det var väldigt väldigt trevligt. Lyckligtvis bor hon bara några steg ifrån mig, så jag lyckades ta mig hem till henne utan att förstöra håret som jag just hade räddat från vaxet. En efter en droppade hela gänget in, vi käkade pepparkakor och chips och drack cider och andra röda drycker (faktiskt utan att spilla på den vita mattan, yäi!) och hade allmänt jättetrevligt.

Genom att hålla inne magarna och inte andas för mycket lyckades vi tränga in oss 7 pers i en bil, och fick därmed skjuts in till stan, där vi gick på Basilika där Göteborg Nation håller till på torsdagar. Lokalen var sjukt läcker med stjärnor i taket och goth-vip-hörna och grön lounchebar. Nackdelen var tyvärr att alla Lunds brats verkade ha tagit sig dit (we should have known!), dessutom fanns det bara typ 3 tjejtoaletter och bandet som stod på scenet framförde oljud i ca 2000 decibell.

Jag och C flydde för att äta en kycklingkebab på Kebabhuset och snacka skit. Efter att ha lämnat henne på stationen promenerade jag tillbaka genom stan för att möta upp resten av gänget utanför Basilika och ta följe hem. Trevlig promenad genom regnet, cykeln kom hem som den skulle och jag däckade i säng hyfsat lagom i tid.

Tyvärr stod det en katt och jamade utanför min dörr vid 9. I ca en kvart. Och sen igen vid halv 11. Sometimes I hate Twix. Yyyl....

Inga kommentarer: