tisdag, december 05, 2006

Det här med bloggen.

Satt och funderade lite. När man ändå får frågan. Varför man bloggar. För det här är ju inte en dagbok i ordets egentliga mening, Det finns inget litet lås med en liten nyckel som man kan lägga i en låda längst in under sängen. Det är ett sätt att lufta mig själv, de delar som behöver och får visas upp. Samtidigt är det ju inte precis mina innersta hemligheter som jag lägger upp. Man får väl tänka på att internet visserligen är en stor djungel, men att det finns alldeles för många sätt att hitta runt i djungeln. Google kan varje växt på sina fem fingrar (eller hur många fingrar har google?). Yahoo vet hur man letar reda på de allra minsta småkrypen. Och med hjälp av en Knuff kan man ta sig i stort sett vart som helst, i alla fall i bloggvärlden.

Så. Jag vet nog om att jag inte är anonym nånstans. Och det är anledningen till att ni inte får reda på vad jag egentligen tycker om vissa människor, vad jag bråkar med folk om eller vad mamma får i julklapp.

För de innersta och viktigaste grejerna behåller jag för mig själv. Precis som saker som rör andra människor än mig själv. Ni kan få resten :)

Inga kommentarer: