tisdag, december 19, 2006

Stress it some more.

Igår kväll var S och jag och vinkade av U, som åker hem till Surrahammar idag. När jag kom dit var U i total städstress, medan S lagade mat i korridorens kök. Ugnsbakade rotfrukter med lax och lime/honungssås, och vi frossade som jag vet inte vad. Jag fick i hemläxa att åka till ICA och titta på palsternackor och kålrötter, för hur ska man veta hur de ser ut i verkliga livet när man blandar ihop dem med potatisar redan på tallriken? Hoppas dock att det gick bra för U att ta tåget hem, eftersom hon hade ungefär 100 julklappar att släpa med sig.

Idag var vi klara i skolan vid halv 10 på morgonen. Det tyckte vi var strongt gjort, men mest berodde det på att vi började redan klockan 8. Yyyl! Det var fortfarande nästan mörkt när vi slutade seminariet. Inte poppis...

När jag kom hem satte jag igång projektet få-med-mig-alla-julklappar-samt-kläder-och-plattången-hem-till-Småland. Jag undrar hur det kommer gå, för än så länge vet jag inte. Väskan är typ full, och jag vet inte riktigt var jag ska få plats med necessären. Dessutom ska jag släpa på datorn och en handväska. Alternativt ryggsäck, har inte bestämt mig än. Well. Nu har jag pressat ner det mesta och stängt locket, så jag hoppas att saker och ting plattas till lite så jag får plats med lite mer skräp imorgon bitti.

Dessutom har jag ägnat eftermiddagen åt att städa. Kände mig otroligt duktig, eftersom jag både dammade, dammsög och moppade golvet. Så nu är här rent.

Nästa: Hämta skorna som förhoppningsvis fått nya klackar, plocka upp biljetterna och lämna mina nästanförsenade böcker på biblioteket. Nackdelen med att vara uppe är nämligen att alla andra inte är det, annars hade jag kunnat göra det i morse. Sen ska jag bara läsa 300 sidor i psykologi-boken, så är jag redo för grupparbete och hemfärd imorgon. Yeah right... :)

Inga kommentarer: