tisdag, januari 22, 2008

Pretend all the good things are for you...

Idag är saker och ting mest sega och vi skulle kunna skylla på att jag inte har sovit mer än 6 timmar inatt heller. Lägenheten är ett enda kaos (tragiskt nog börjar jag vänja mig vid att säga det) och likadant är det med skolan som envisas med att spontant spotta fram alternativa litteraturlistor innehållande böcker som inte längre går att få tag på i Lund. Å ena sidan är det ju positivt, för nu slipper jag läsa halva Sula av Toni Morrison till imorgon, men å andra sidan är det lite negativt för nu ligger man redan efter en bra bit. Och så strular det med klubbplanscher och annat som jag helst bara vill ska vara klart NU.

För övrigt letar jag efter nån som kan fixa min rygg. Rätt vad det är låser sig bitar av den, och även annars gör det mest lite småont hela tiden. Kiropraktor eller naprapat? Hur mycket av pengarna-jag-inte-har får det kosta? Finns det nån som garanterat gör det bättre och inte sämre? Svåra frågor att fundera över...

Men nu - iväg på möte. Ish.

7 kommentarer:

sus sa...

kiropraktorn är min vän! dock kan det ju kosta en del men det är det klart värt. hoppas det blir bättre! puss

Zabina sa...

Sjukgymnast som är utbildad friskvårdsterapeut och går under region skånes kontrakt. 300 spänn / gång 3 gånger sen har du frikort i 1 år!

Daniel sa...

Jag hade tillfälligt problem med ryggen för ngt år sedan. 1 gång hos en _bra_ kiropraktiker löste problemet. Kostar en slant men för mig var en gång allt som behövdes för att ställa allt tillrätta igen.

Anonym sa...

Lägenheten? Har du flyttat från ditt korridorsrum? Något du "glömt" berätta för oss?? ;)

Pauline sa...

tack hörni! det får def bli efter att csn kommit med pengar igen.

zabina: mer info! hur, var, vem?

daniel: beror ju lite på vad det är som är den bakomliggande orsaken, not?

anders: jag kallar mitt rum för min lägenhet. nog bor jag kvar, allt. :)

Anonym sa...

Om du har problem med ryggen så försök att sitta så lite som möjligt. Stå upp eller ligg ner. Belastningen på ryggen är som störst i sittande läge. So no more computer för dig om du inte har höjbart skrivbord ;) Hoppas det fixar sig, ryggproblem är inte kul =/

Daniel sa...

Jo visst beror det på bakomliggande orsak.
Det som är lite ångest med kiropraktiker är ju att de faktiskt kan göra en hel del skada om de inte vet vad de håller på med. Så om du bestämmer dig för att uppsöka en sådan, se till att han/hon är rekommenderad av någon.