söndag, januari 13, 2008

Öken.

Det är när det inte händer nåt spännande i mitt liv som jag ordbajsar här. När det faktiskt finns nåt att skriva om är jag mestadels för upptagen för att göra just det. Här följer alltså en samling intryck från de senaste dagarna:

1. Vår frys är sönder. Frågan är om man borde tömma den på smältvatten (maten har vi faktiskt plockat ut!) eller hoppas på att nån annan gör det.

2. Jag var för lat för att åka till systemet i torsdags men inte för lat för att laga potatismos from scratch (men så fick jag ju finbesök också).

3. Förfest med Supermario och öl men utan lägenhetsinnehavaren himself samt utan kunskapen om hur man faktiskt kopplar in Nintendot. Efter det följde utgång på Lunds Nation, en avbiten tandflisa som fortfarande irriterar mig, något obekväm (på alla sätt och vis) sovposition och

4. Tokbakis som sällan förr. Jag som alltid trodde att "det händer inte mig" lyckades avsluta årets första utgång med ontihuvet, syndommig och akut sug efter thaimat.

5. Lugn lördag med Refugemöte och hamburgare och laga mat och bra musik till det (bilskivan Best of VT 07 håller fortfarande!) och äta gott och prata popstjärnecrush (även om jag nog hellre siktar på en mindre skådiscrush, vad gör man inte - det finns helt enkelt inga lämpliga pojkar att crusha på för närvarande) och kolla på Hata Göteborg och Eurotrip.

6. Jag är sämst på skånska. I alla fall när jag är i Skåne.

Inga kommentarer: