onsdag, januari 30, 2008

My bed - my rules.

Och jag är så trött, så trött, så trött så. Så trött att jag förbannar mobilen för att T9 vägrar stava "jätte" med ett g. Men läst Sula har jag gjort. Och klar blev jag.

Och jag är så förkyld, så förkyld, så förkyld så. Snörvlat mig igenom dagen, börjat hosta, blivit halvdöv eftersom det slagit på öronen, det hela, och känner hur hjärnan sakta trängs undan av en växande mängd snor.

Häromkvällen upptäckte jag att jag av oförklarlig anledning börjat sova i ena kanten av sängen. Med en arm eller ett ben blygt utsträckt inåt mitten av madrassen. Claimat max 60 cm. Och medvetet valde jag att bre ut mig. Sova mitt-i. Som det ska vara. Och det är en liten lycka varje gång.

Att det är mitt space.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haft lite många nattliga besökare på sistone? ;)

Zabina sa...

Jag säger ju det! Man får fan snor i hjärnan! Själv sover jag alltid till vänster i sängen med tillräckligt rum för en person till... vet inte varför, det är ju inte direkt så att jag har mkt sällskap i min stora säng =P

Pauline sa...

anders: sånt kommenterar jag ju inte egentligen, men.... Njae. Som i nej.

zabina: visst är det skumt! spec som man egentligen ska sova mitt på madrassen, för det är ju där den är gjord att ligga på, dvs bäst för rygg och sånt shit.