torsdag, januari 03, 2008

the motion starts to slow

Jag gör lite nytta idag, även om jag inte kom iväg till gymmet på grund av den äckligt kalla snålblåsten som härjade i Skåne idag. Inte bara det; små och sylvassa snöflingor gjorde tanken på att cykla till Gerdahallen ganska outhärdlig. Istället har jag ägnat mig åt husmorssysslor som att handla och laga mat (visserligen bara simpla saker i stil med champinjonomelett, men ändå!) och tvätta kläder. Dessutom har projektet som jag väljer att kalla "optimera hemmet" dragits igång - första efforten bestod i att rensa ut garderoben. Fortsättningen kommer bestå av så spännande saker som att rensa bland papper och annat skräp, packa ihop en del saker som lika gärna kan bo hemma i Småland samt att få tummen ur och installera den där routern som inte kommit upp det senaste året.


Backgrundsmusik: Jack Penate - Torn On The Platform.

Inga kommentarer: