måndag, oktober 01, 2007

Slow Decay

Det blir inte så mycket tid över till sånt här. För närvarande får jag mer än min dagliga dos ord av Tracy Chevaliers bok "Falling Angels". Och av fonetikboken. Det är en hel del saker som fattas här, på grund av det.

Jag skulle kunna berätta om den envisa hosta som dröjt sig kvar i en veckas tid nu, och som nästan fällde mig i lördags eftersom jag hostade så mycket att det kändes ända ner i njurarna. Tog i med tårna, så att säga. Jag skulle kunna berätta om mina fruktlösa försök att planera min helg (alldeles för mycket beslutsångest och en tenta, ingen bra kombo). Eller om skillnaden mellan tepåse och löste (löst te, alltså), som mest består i att löste liksom smular sig i botten av koppen.

Men jag undrar om det är sånt ni är intresserade av?

1 kommentar:

. sa...

åh nej engelska a, been there done that och det blir inte bättre på varken b- eller kandidatkursen. enjoy!
(vänta bara tills ni har läst fifth child och turn of the screw, dom suger)