måndag, oktober 22, 2007

Ways and Means

Det är fint att höra små uppmuntrande ord bland kommentarerna. Nu har jag ägnat helgen åt att vara bitter på heltid, och tänkte gå ner till deltid hädanefter. Har ju ändå studier som behöver skötas, samtidigt som viss planering av kommande Refuge (på lördag, på lördag! Kommer ni och festar?) och diverse annat smått och gott.

Vad gäller skolan. Jag känner (again and again, and again) att jag behöver skärpa mig. Fonetiktentan klarade jag med godkänt, vilket ju inte är helt fel. Grammatiken känns so far so good - jag kollrar bort mig bland begreppen ibland men med tanke på att jag inte har lagt ner någon tid förutom workshops och föreläsningar så, jao. Historia däremot är inte riktigt min grej - vilket gör att jag borde få tummen ur och börja engagera mig. Just nu råpluggar jag glosor, vilket inte heller går så superduperbra. Jag la i alla fall ner en timme på att läsa på om allas vår Lessing idag.

Jag har dessutom lyckats med vissa förbättringar i min omedelbara närhet. Badrummet är extrautrustat med nya förvaringsutrymmen (dvs snygga små metallkorgar att ha alla fina krämer och burkar och duschjux et cetera i), och inatt invigs nya sängkläder. Intresseklubben, anteckna!

Inga kommentarer: