tisdag, oktober 30, 2007

Procrastinate.

Tiden flyger förbi och jag gör inte mycket vettigt av dagarna. I alla fall inte riktigt så mycket som jag borde, vilket mest består av en hel massa plugg. Idag vart det i alla fall skola i 4 timmar i sträck, dvs. dubbel föreläsning. Tentan i engelsk historia närmar sig med stormsteg, då det är mindre än två veckor kvar. Hur jag faktiskt ska hinna plugga på alla kungar, drottningar och slag är en svår och intressant fråga - som jag inte har nåt vidare svar på. Ett alternativ skulle vara att börja sitta på UB större delen dagen, vareviga dag fram till nästa lördag.

För jo, återigen ligger tentan på en lördag och förstör därmed hela helgen. Dagen innan tentan ligger nämligen tacksittning på nationen, vilket såklart sänker stämningen lite grann. Eftersom det inte är dags förrän vid 14ish kommer naturligtvis även lördagen åt att gå åt till att göra ingenting.

Men nog om det. Jag har förhalat pluggandet genom att göra massa (mer eller mindre) intressanta saker. En av huvudsysselsättningarna har varit att leka med den nya mac-prylen som kom på posten igår, och som lyfte mitt humör med åtskilliga - vad säger man, kilo, liter, grader? Hur som haver så har jag lyckats lägga in det nyaste avsnittet av Grey's Anatomy och ska titta på det i sängen innan (eller, strax efter) jag gått och lagt mig.

Jag har också börjat läsa den spännande bögporrboken som legat i hyllan i vårt kök sen tidernas begynnelser. Den som har kinesiska tecken i marginalerna efter att en utbytesstudent använt den för att bättra på sina kunskaper i det svenska språket. Mycket intressant, dock mestadels oerhört skrämmande redogörelser för diverse boy-on-boy (eller, boy-on-elderly-man) action. Ska tilläggas att boken läses i utbytessyfte för att veta vad man pratar om när man rekommenderar den till nyinflyttade och korrefestbesökare.

2 kommentarer:

Vulpes Argentum sa...

Vad heter boken? Jag kan ha läst den...

Pauline sa...

niklas: hahaha! boken heter "Sex på liv och död", av Oscar Moore.