lördag, juni 16, 2007

Regn.

Värmeböljan har (i alla fall just nu) övergivit Lund. Det ösregnar. Och lite skönt är det. Att ha en ursäkt att sitta hemma, lyssna på musik och softa lite allmänt. Veckans knark: Jag har återupptäckt Oasis och går nu systematiskt igenom deras äldre skivor, livespelningar osv. Resultatet borde synas här ganska snart.

Lite nytta (eller vad man ska kalla det) har jag i alla fall gjort idag. Har varit på Nova och shoppat loss. Födelsedagspresenter blev det. Till mig själv. Har jag nämnt att jag fyller år på onsdag? Hehe ;)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fyller också år på onsdag *ler*
Hoppas att du får en rolig födelsedag. Själv ska jag tillbringa stora delar av den på en färja och en buss hem från Gottland.

Pauline sa...

Klara: jag vet, visst är det coolt :) själv ska jag tillbringa dagen med att åka hem till småland... Hoppas du får en toppendag ;)

Anonym sa...

Du som kommer från de djupa skogarna, hur lång tid tar det att köra från Malmö till Gislaved på ett ungefär? (blev på något sätt övertalad att släppa av ett paket där imorgon kväll på väg norrut...)

Pauline sa...

anonym: skulle tippa på att det tar ungefär tre timmar? det tar 2 och en halv timmar från smålandsstenar till Lund, så lägg på lite på det... På ett ungefär.

Anonym sa...

Ok, tack... Lysande snabbt svar. Du är ju bättre att ha tillhands än en GPS... ;)

Pauline sa...

anonym: haha, tack! om du väljer mellan mig och gps så skulle jag välja det senare, däremot. har överlag ganska crappy lokalsinne ;)

Anonym sa...

Må så vara, men jag är fullständigt övertygad om att du är _mycket_ trevligare sällskap än en GPS... Inte sant?

Pauline sa...

anonym: hihi, jo, det är ju faktiskt möjligt :)

Anonym sa...

Om du hade känt mig och åkt hem imorgon så hade du haft möjligheten att bevisa att du är trevligare än min GPS. Nu får jag nöja mig med att önska dig en trevlig födelsedag!! (känner du hur åren börjar rinna iväg??)

Pauline sa...

anonym: tack för erbjudandet, och för lyckönskningarna ;) jomän, åren rinner iväg, lite läskigt är det väl... Jag börjar bli gammal, helt enkelt! =)