onsdag, juni 27, 2007

Från kalasbullar till kalasbyxor.

Jag är totalt utmattad efter att ha shoppat loss på Ge-Kås i Ullared hela dagen. Hittade förvånansvärt mycket snygga kläder, särskilt förtjust blev jag i en svart luvtröja och en randig kortarmad kofta. Sjukt mycket saker fick jag ihop till, tre hela fulla kassar samt en dammsugare. Dammsugaren var lyckligtvis inte till mig. Jag gjorde till och med en insats och shoppade stekpannor och knivar till korridorsköket. Snart, snart ska jag åka hem till mig en sväng.

Ullared är fascinerande på många sätt och vis, kan tilläggas. Aldrig skådas till exempelvis så många trötta äkta män och pojkvänner på samma ställe. Tidigare var det antagligen också här som flest hälsenor våldsamt höggs av. Numera har en ny utformning av kundvagnarna dock gjort att skaderisken minskat. Istället för att invalidisera idioten framför dig, får han/hon nu endast en trevlig knuff i gumpen.

Dessutom kan man numera till och med köpa barnvagnar på Ge-Kås. Nu finns där med andra ord allt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe skåningen i dig tar över mer och mer ;) eller hur många gånger sa du gumpen innan du flyttade till Lund =p

Pauline sa...

kent: haha, du har så rätt så! just i det här fallet har jag faktiskt valt att använda ordet, bara för att det låter så himla charmigt :)

Anonym sa...

Känner igen fenomenet ;) Använder gump och hutta allt mer när jag pratar =)