måndag, juni 25, 2007

Little By Little

Jag har kanske varit lite väl hård mot Smålandsstenar den senaste tiden. Vissa saker är faktiskt ganska bra här också. Jag har till exempel gjort mig hemmastad i mitt rum i källaren, och har bestämt mig för att inte flytta tillbaka upp till övervåningen. Här är svalt och lite mer avlägset från resten av huset, vilket jag enbart kan se som positivt.

Dessutom har jag fått lite andra saker gjorda, som jag inte har kommit till skott med tidigare. På den korta tid som jag har varit hemma (inte ens en vecka än, fast det känns som mycket längre!) har jag redan hunnit läsa ut en hel bok. Födelsedagspresent från Sus – ”Beautiful Business”, som jag gärna rekommenderar vidare. En sån där inspirationskälla, full av tjejer som på ett eller annat sätt har kommit på smarta affärsidéer eller andra sätt att göra sig själva (och andra, för den delen) lyckliga och bli framgångsrika på kuppen. Nu önskar jag bara att jag hade nåt upplägg för att tjäna mina första miljoner. Nån som har lust att hjälpa mig?

Annars – småsaker. Biblioteket för att låna de där klassikerna som jag alltid inbillar mig att jag ska hinna läsa på sommarloven. Cykeln är inlämnad för reparation (sadel- och kedjebyte och lite annat smått och gott). Och så har jag klippt av mig mitt långa, ostyriga hår.

Det ni!

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig flicka =)