onsdag, juni 06, 2007

Första sommarlovsdagarna....

De senaste två dagarna har varit fulla av sommar-feeling. Särskilt igår. Efter att ha varit på seminariet som innebar att kursen är slut och sommarlovet börjat åkte jag hem och slängde ihop en kyckling-pastasallad lite snabbt. Finns det något somrigare än sallad? Jag skulle inte tro det, faktist. Kvällen blev i vilket fall som helst mycket trevligt. För att fira Carolines födelsedag åkte vi till Malmö och gick på "Purgy and Bess", vilket vi senare bestämde oss för är en musikal. Oerhört trevligt, ska tilläggas. Jag är en liten smygsucker för finkultur, särskilt om det kommer till teaterliknande äventyr. Det kan bero på min korta karriär inom amatörteatern ;)

Kvällen avslutades med den billigaste flaskan dyr bubbel jag nånsin druckit (alternativt en smärre olaglig handling, men vafan) vid vattnet i Malmö, en burgare på McDonald's och ett glas vin hemma i köket. En barfotapromenad hem var med på ett hörn också.

Nu tror jag dock att matchen fortsätter när som helst. Andra halvlek och det står 3-0 till Sverige. Känns det igen...?

Inga kommentarer: