onsdag, juni 06, 2007

Nationaldagen.

Svensk som jag är (jo, faktiskt, jag har papper på det) så skulle nationaldagen firas idag. Vi drog till Botaniska trädgården i Lund och tittade på när flaggan hissades för att sedan sjunga med i nationaldagen. Fint! Dagen bjöd även på tipspromenad (där jag antagligen misslyckades rätt rejält) och solsken och regn på samma gång, glass och hink-öl på Wraphouse.

Allt som allt var det en väldigt trevlig dag. Tills det var dags för John att bege sig till stationen för att ta tåget hem till Halmstad. Vilket var sjukt sorgligt, eftersom det innebär att han faktiskt kommer att flytta från korridoren. Vem ska nu spela hög musik, bjuda mig på öl och komma med tysklandpikar? Vem ska jag nu laga mat med? Suck. Sorgligt på alla sätt och vis, med andra ord.

Eftersom jag däremot har en av hans mer kära ägodelar tagen som gisslan antar jag fritt att jag kommer träffa honom igen. Halmstad i sommar, helt enkelt!

Inga kommentarer: