onsdag, juni 20, 2007

Back to Småland

Well. Jag är i Smålandsstenar. Granskogens och myggens förlovade land. Istället för att bo i mitt eget rum har jag blivit nerflyttad till det nya gästrummet. I källaren. Jag har redan sett en fet spindel. Det är nackdelen med att bo i källaren. Det finns fördelar dock. Jag har till exempel egen utgång. Skulle jag, mot förmodan, vilja smyga mig ut mitt i natten för att hitta på otyg så skulle detta vara fullt möjligt. Nu vet jag inte vad för typ av otyg man faktiskt kan tänkas hitta på i Smålandsstenar. Men ändå. Jag har också nära till tvättkällaren. Det känns som en oerhörd lyx att slippa behöva boka tvättstuga en halv vecka i förväg. Mycket bra.

(Men trots allt saknar jag Lund. Allaredan. Vet inte om det är lite tragiskt att sakna 20 kvadratmeter korridorsrum, men det gör jag. Får nöja mig med att titta på bilder från vårens festligheter och aktiviteter, och drömma om en lika fantastisk höst som den gångna vårterminen.)

En fin födelsedag har jag också haft. Mamma kom ner för att plocka upp mig och mina pinaler, och jag passade på att visa henne Lund. We did it all – sushi på Izikizuri (aah, stavning på det??), domkyrkan, AF-borgen, Kulturen, samtliga skoaffärer. The shit, as those americans call it. Och sen begav vi oss sakta men säkert mot Småland-hållet.

Inga kommentarer: