söndag, juni 17, 2007

2008.

Jag har tagit tag i min sommarlovsplanering. Tidigare har jag haft ett system där jag använt mig av pappret som jag använder som underlägg till min datormus (funkar inte att ha musen direkt på bordet) och skriver upp vilka veckor som det faktiskt händer saker. Tack vare min tidiga variant av senildemens (jag börjar ju faktiskt bli gammal nu!) funkar detta system lite lagom bra, vilket föranledde mig att köpa en ny almanacka häromdagen. När jag skrev in födelsedagar och annat viktigt som kan vara bra att tänka på slogs jag av följande tre saker:

1. 2008 är ett skottår. Skottdagen är en fredag. Hur coolt är inte det? Tänker er temafesten "skottår", liksom ;) och kom ihåg var ni läste det först!

2. Kristi Himmelfärd samma år ligger den första maj. Jag känner mig något snuvad på en extra dags ledighet. Å andra sidan kan det vara schysst att ha långhelg (tänk på klämdagen, mina vänner!) efter valborg. I alla fall om det blir en lika lyckad valborg som detta året.

3. Sist men inte minst (det här är det bästa!) fyller jag 22 år på midsommarafton nästa år. Ska jag upprepa det? MIDSOMMARAFTON. Det, mina vänner, känns som en anledning till festligheter av sällan skådade mått.

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

shit pommefrites. Är du bara 21. Bara barnet. Jag är fjorton år äldre. Fjorton år. Jösses. Dags för hemmet snart. För mig.

Pauline sa...

ska jag göra det lite värre? fyller ju inte 21 förrän i övermorgon ;)

KlaraElvine sa...

Jag som så sent som förra veckan hävdade att jag aldrig fyller år på midsommarafton. Attans!