tisdag, juni 19, 2007

Hej, jag är seriejunkie.

Jo, det är sant. Jag har kommit på mig själv med att ha en något osund inställning till tv-serier. Jag har en förmåga att titta på en pilot, för att sedan maniskt titta mig igenom hela serien. Nästan oavsett hur många avsnitt det finns. Och sedan tappar jag intresset tills tillräckligt många nya avsnitt har kommit ut för att det ska gå att titta i minst tre timmar i sträck.

Typ.

Det började med att jag lånade en väns samtliga Vänner-boxar (10 säsonger, mohahaha!) och ägnade en sommar åt att se på vänner. Well, inte en hel sommar, jag hade ju faktiskt ett liv då också. Men ändå.

I våras började jag med Grey's Anatomy. Sedan fortsatte det med Heroes, och sen Kyle XY (som för övrigt inte var nån hit) och Gilmore Girls (som jag iofs hade följt redan innan).

Nu har jag fastnat i Sex And The City-träsket. Och ja, det är så illa som det låter. Idag, till exempel, har jag sett en hel säsong. Visserligen var min uppmärksamhet hyfsat delad eftersom jag samtidigt ägnade mig åt andra viktigheter som att städa, laga mat och äta. Men jag är ändå helt inne i SATC-tjejernas singelliv. Jag blir upprörd över att Mr Big är ett sådant svin (most of the time), skrattar åt deras missöden och håller med om deras djupa (hrm, hrm) resonemang om livet, universum och allting.

Jag lovar att jag ska sluta. Det är inte så långt kvar. Sen är Desperate Housewives det enda som återstår i serieväg den här sommaren. Och så några avsnitt av Entourage. Och de senaste tre avsnitten av Heroes.

Jag LOVAR, jag ska sluta.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ägnat de första veckorna av sommarlovet åt sex and the city boxen. När man väl böjat titta kan man inte sluta. Som med Grey. Farligt beroendeframkallande!

Anonym sa...

Nu får du ta med alla SATC-avsnitt till mig, överlämning sker i H-stad, det kommer säkert bli en regning sommar i Småland =)=)

Pauline sa...

anna: visst är det farligt! dom borde sätta nån slags varningstext inför varje avsnitt ;)

caroline: vågar du verkligen utsätta dig för det? =)

Anonym sa...

Oh yes baby!!!!

Fanny sa...

Borde kanske inte säga detta.. Men Kyle XY (som jag råkar gilla) har precis börjat med en ny säsong. Treavsnitt ute än så länge :P