söndag, september 23, 2007

One Night To Be Confused

Hjärnan går på högvarv - funderandes huruvida det är smartare att tänka och tänka och tänka eller bara göra. Jobbigt.

Jag borde sova för förra nattens sömn blev inte heller som den skulle, då jag jobbade Novischfesten på AF-Borgen och inte kom i säng förrän strax efter 5 och somnade (tack vare rubbad tidsrytm och sånt) en hel halvtimme senare. Roligt var det dock, Krischan var en av nationerna som bemannade stora baren hela kvällen och det var skönt att jobba och ha järnkoll för en gångs skull (mest för att det inte var riktigt lika mycket att hålla järnkoll på).

Här har varit korridorsfest och i vanlig ordning är jag den som slänger ut för fulla grabbar. Jag börjar bli bra på det - vilken merit! Men ju roligare folk har (haft), desto jobbigare blir det att sova. Dessutom har någon försökt torka upp en stupad rödvinsflaska med min handduk.

Och jag tänker och tänker och tänker. Fortfarande.

4 kommentarer:

Vulpes Argentum sa...

Vad är det du tänker på?

Daniel sa...

Har själv levt med "det ordnar sig" som motto större delen av mitt liv. Och det gör det faktiskt. Tänker man för mycket så brukar man överanalysera allt och då verkar plötsligt minsta lilla sak så komplicerad.

Fast ibland hade det nog varit bättre att tänka efter före.....

Pauline sa...

niklas: livet, universum och allting. typ.

daniel: jag brukar också leva med "det ordnar sig". men ibland måste man liksom fundera saker och ting lite grann. konstigt nog alltid framåt småtimmarna när festen inte riktigt är igång längre ;)

Daniel sa...

Fylle-funderingar kan lätt bli lite väl flummiga...