söndag, september 16, 2007

Helgen som gått.

Helgen har varit alldeles fantastiskt rolig, intensiv och spännande på alla möjliga sätt och vis. Det började med en halvvild tacksittning på Krischan i fredags. Galet roligt var ledordet i alla fall. Så roligt att jag lyckades med bedriften att försova mig igår morse. Det var inte alls bra att vakna kvart över tio när jag skulle vara på Krischan för förmannaresa vid 11. På något vänster lyckades jag dock både duscha, packa och ta mig till nationen på 45 blanka minuter. Mirakel!

Förmannaresan var sjukt lyckad, för övrigt. Det hela gick ut på någon slags kombo av öl och teambuilding och jag hamnade i bästa laget av dem alla - schlagergruppen! Uppvärmning med lekar i Lund där bland annat följande klipp togs.


Efter korv-med-bröd var det dags för vidare avfärd till Lillsjödal, som den hemliga destinationen visade sig vara. Överlag kan tilläggas att schlagerlaget var överlägset ägigast i samtliga grenar - enda anledningen till att vi förlorade teambuilding-tävlingen var att våra innovativa lösningar på problemen aldrig godkändes. Just det, och så skänkte vi pengar till välgörenhet i Afrika också. Efter en lång dag var det så äntligen dags för den efterlängtade middagen (med tillhörande sång och dryck). Schlagerlaget hade tilldelats talet till nationen, en uppgift som vi naturligtvis tog på allra största allvar och presenterade med hjälp av ett Schlagermedley. Text, musik och innehåll förblir tyvärr för alltid odokumenterade, men en fängslad publik kunde vi skryta med i alla fall.

Allmän Facebookhets rådde hela kvällen, i viss mån även hets om andra saker (låt detaljerna vara osagda nu). Det badades bastu och spelades Twister och klockan närmade sig 6-snåret när jag äntligen lyckades bädda ner mig i min sovsäck. Jobbigt värre var det att bli väckt brutalt av en megafon två timmar senare. Vi lyckades i alla fall ta oss hem ordentligt (efter frukost och städning och dylikt) och satt sedan och tog igen oss på Nisses (Krischanstas söndagscafé) med en club sandwich och kladdkaka.

Det var med andra ord en i många avseenden lyckad helg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan jag undrar bara hur man får kategorier i bloggen, hittar inget alls om det.

Tack på förhand
Sandra

(du kan svara här, jag tittar in igen)