måndag, september 17, 2007

Inlägg nr 500...

...går åt till att blotta det faktum att jag inte har gjort ett jota på hela dagen. Om inte man räknar kaffedrickande, ostätande och vansinnesshopping på Netto som något viktigt. Efter att ha sovit i dryga 12 timmar kändes dagen nämligen allmänt seg och jag firade det faktum att jag fortfarande kände mig sliten efter helgen med att köpa både godis, fryspizza, lyx-nutella, bröd och.. ähm... lite mer godis. Inte helt genomtänkt.

Nu är vår korridor dock äntligen fullsatt igen (lite överbemannad, till och med, haha). Söndagskvällen ägnades åt att gemensamt försöka bekämpa mjölbaggarna som bosatt sig i våra skåp och lådor. De närmaste dagarna kommer vi därför förvara all vår mat inne på rummen, alternativt i kylskåp och frysar. Det är lite jobbigt, men hey - vad gör man inte för att slippa hitta små kryp i sina frukostflingor.

4 kommentarer:

sockerdricka sa...

Asså asså.
Lyx-Nutella.
Det är chokladkräm i burk?
Hur äter du det? Med sked? På kex?

Jag har inte fattar grejen nämligen.. =)

Pauline sa...

sockerdricka: exakt, choklad/nötkräm på burk. man kan äta det med sked, men det kan anses som lite småsunkigt. (inte i vårt kök dock, där hör det till vanligheterna) Annars anses det nog mest vara pålägg till frukostmackan, istället för marmelad eller honung eller nåt i den stilen.

fattar du grejen nu? det är supergott :)

sockerdricka sa...

På frukostmackan..? Urk, inte ens jag kan äta så söta grejer direkt på morgonen! :P

Pauline sa...

sockerdricka: men hallå! frukosten är ju till för söta grejer!!