torsdag, september 13, 2007

Aprés Moi

Jag har tillåtit mig att sova ut för första gången på... Veckor, känns det som. Jag vaknade innan väckarklockan ringde, och stängde av den för att ligga och dra mig i lugn och ro ett tag till. Fett nice, skulle man kunna säga. Viss ångest kvarstår dock över det faktum att det pluggas alldeles för lite. Igår gjorde jag i alla fall en insats och köpte en sån där kick-ass ordbok. Nu återstår bara frågan om huruvida jag ska välja att släpa med mig Norstedts Stora Engelsk-Svenska & Norstedts Stora Svensk-Engelska överallt, eller om jag ska låta bli för att inte åsamka mina axalar alldeles för stora skador. Nåt mellanting verkar inte finnas och böcker är verkligen tunga som fa-an.

Tur att jag jobbade på att biffa till mig lite igår med andra ord :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lagboken har även en trevlig tyngd

Pauline sa...

klara: häromsistens såg jag en tjej som bar sin lagbok i en make-upstore påse. Sån där i papper, i perfekt storlek. Det tyckte jag var lite fyndigt. Men jo, tungt också, kan jag tänka mig....