onsdag, april 23, 2008

Inlägg nr 700 - fast jag borde sova.

För 15 år sedan (1993)
Torde jag ha gått i första klass, var bästis med Maria och var uttråkad för att det tog så lång tid för alla andra att lära sig alfabetet - men i mitt betyg stod det bara massa positiva saker.

För 10 år sedan (1998)
Hade jag flyttat till Sverige och var inne på min andra omgång av årskurs 5. Det var hoppa hopprep på rasterna, klassresa till Landeryd och det stora nöjet att kunna börja fnittra över killar.

För 5 år sedan (2003)
Började jag sakta men säkert våga mig ut på gymnasiefester, hade jag blivit av med oskulden och grät över mina fysikläxor. Typiskt tonårsliv, eller va?

För 3 år sedan (2005)
Var jag tokkär, och det var inte bara det som pirrade utan det var också en student som närmade sig och därmed hysteriskt osäker framtid med allt vad det innebar. Men också balplaner, en klarad uppkörning för körkort och den intressanta frågeställningen Hur torkar man ett plaskvått Isaberg?

För 1 år sedan (2007)
Var jag i Tyskland och lät Anders gästblogga. Det var den där underbara våren som tillbringades med en liten grupp nyfunna vänner, där jag pluggade arbetsrätt och sociologimetod, där jag höll på att komma över världens break-up och där den varma solen ändå hjälpte en hel massa.

För 3 månader sedan (23 februari)
Bloggade jag inte (hade ju vart lite småsnyggt, men jaja) ety det var korridorsfest på temat mellanstadiedisco. Det dracks blåbärsdricka och spelades sanning eller konsekvens och åktes till Smålands en snabb sväng.

Igår (22 april)
Skrev jag uppsats halva natten (men ändå inte så länge som jag fasat för), åts det äppelpaj och så fick jag reda på att the Hoff har tagit bort nåt.

Idag (23 april)
har varit en sjukt bra dag med grammatikföreläsning som det faktiskt gick att hänga med på, långlunch på Krischan, solbadande (ish), och så grillning och trevligt sällskap på 3norrs lutande balkong.

Imorgon (24 april)
ska vi ner till humanistlabbet (vilket jag fasar för eftersom jag har mina misstankar om projektet HumLabs framgångsutsikter), och så är det Uarda på kvällen.

Om 1 år (2009)
slipper jag förhoppningsvis bekymra mig om att ragga folk som är sugna på att jobba på självaste Valborg (sista april, that is), och så pluggar jag liiiite längre bort och har förhoppningsvis koll på vad jag ska bli när jag blir stor.

Den som vill får härma. Gärna typ Nora, för då har hon lite att komma ikapp med. *hint, hint*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Liiite längre bort? UK? USA?

Och det där med att ha koll på vad du vill bli när du blir stor - det finns många som är 30+ och ändå inte har riktig koll på vad de vill bli.

Anonym sa...

sanslöst skönt koncept, så logiskt och ändå så osammanhängande. ska gå och karata lite och meditera över detta, och sen får vi se vad som blir...