lördag, april 19, 2008

Bygones.

Händelserika dagar har förflutit utan någon som helst bloggdokumentation. Illa av mig. Följande har hänt:
  • Halsflussen a.k.a. mesflussen har gjort något mer väsen av sig. Jag friskförklarade mig själv för ett bra tag sen men har knaprat på penicillin iaf.
  • Onsdagen spenderades i skolan och på pedagogiska institutionen där vi ägnade kvällen åt att packa och förbereda inför arbetsmarknadsdagen...
  • ...som ägde rum på torsdagen, och som gick mycket bra. Nervös som jag var hade jag inte sovit mer än ett fåtal timmar och var duktigt seg i hela kroppen när dagen närmade sig sitt slut. Det hindrade mig inte från att gå på Krischans Spääx på kvällen, vilket var alldeles fabulöst roligt (spääxet alltså, inte att gå dit).
  • Jag klippte till på en frisörtid (pun intended, sorry) och av åkte håret. Nu är det hyfsat kortkort och jag gillar det.
  • Dessutom var det sittning igår och idag mår jag som jag förtjänar. Min röst, som tillsammans med mina 8 fellow PiLAre överröstade de ca 60 socionomer som satt parallellt som oss, mår dock över förväntan. Kroppen är dock något mörbultad fortfarande men sittningen var sjukt skoj.
  • Sist men inte minst kan tilläggas att jag har världens bästa vänner som lånar ut sina sängar åt mig till höger och vänster och är allmänt snälla på tusen andra sätt också.

2 kommentarer:

david santos sa...

Great post, Pauline!
I loved this post and this blog.
Have a nice weekend.

Anonym sa...

kan vi inte få se en bild på nya frisyren... :)