tisdag, augusti 07, 2007

JPod

Veckans boktips förresten. Köpte JPod av Douglas Coupland på flygplatsen i Göteborg innan jag åkte. (Säve, not Landvetter. Oh yes, billigflyg is the shit!). I alla fall. Den sträcklästes och rekommenderas nu varmt!

Och nu skulle jag vilja skriva något vettigt om handlingen - men det fanns liksom inte riktigt nån. boken handlar i alla fall om några slackiga dataspelsprogrammerare (främst huvudpersonen Ethan, och så hans familj) som är inblandade i lite allt möjligt mellan knarkodling, upp- och nergrävning av elchoksdödade bikers, mammas respektive pappas älskare och människosmugglare.

Och så Ronald McDonald, of course.

Jpod av Douglas Coupland (bokrecensioner)

3 kommentarer:

Anonym sa...

En gång skrev jag en bokrecension om en Couplandbok, kan ha varit, life after god. I alla fall handlade den om ingenting men ändå bl.a om "things that fly" vilket jag skrev och berättade om eftersom jag tyckte det var lite roligt att ha läst en bok som handlar om "things that fly". Men det resulterade bara i ett stort rött frågetecken från fröken som uppenbarligen aldrig läst coupland. =) Och ett inte-MVG. suck.

Författaren sa...

Åh! JPod är min favoritbok alla kategorier sedan en månad tillbaka, då jag läste ut den. Varje dag på spårvagnen fick jag sätta klädnypor för munnen för att inte skratta högt och pinsamt.

Anders sa...

Skall köpa den nästa gång jag är i en bokaffär. Har läst "Hey nostradamus" och "All families are psychotic" av honom, de är båda bra men all families... är nog min favvo so far.