lördag, augusti 11, 2007

don't wake me I plan on sleeping in

Jag är världens lataste på att ta till mig ny musik (helt inte i sammanhang med föregående djupa-förtvivlan-inlägg). Hela sommaren har jag tänkt att nu, nu ska du orka lyssna på ett helt album och inte bara den där bästa låten som är anledningen till att du trodde att albumet kunde vara bra.

Och så kom jag hem till Lund idag. Och njöt av att internet rinner igenom min dator som en klar och porlande skogsbäck.

Och insåg att jag är helt dum i huvet som inte börjat lyssna på "Give Up" med The Postal Service tidigare.

Dumma, dumma mig.

2 kommentarer:

Lilla fröken negativ sa...

Jag är likadan. Kan lyssna sönder en låt totalt utan att bry mig om resten av låtarna som finns med på ett album. Sedan upptäcker man flera andra guldkorn och blir sur på sig själv för att man aldrig lär sig...

Anders sa...

Jag är likadan OCH visst är give up bra? Märkte precis samma sak för någon månad sen innan jag åkte... har såklart bara lyssnat på you-know-which-låten.