måndag, november 26, 2007

Städa? Hur tänkte du då?

Jo, jag råkade befinna mig i badrummet och reagerade på att handfatet inte var speciellt rent, så jag tänkte bara torka av det med lite badrumsrengöringsmedel, och då tänkte jag att jag lika gärna kunde rengöra toaletten lite (känns liksom lite fräschare då) och när jag hade sköljt av skummet som skurmedlet lämnar efter sig så hamnade ju det på golvet och då tänkte jag att jag lika gärna kunde skölja av golvet, och det är ju mycket lättare om man plockar ut den lilla hyllvagnen med alla grejer och papperskorgen och toaborsten och när man ändå har gjort det kan man ju lika gärna ta lite skurmedel på golvet också,


och vips låg jag på alla fyra och skurade fogarna mellan kaklet. Nu ska jag såklart återgå till pluggandet. Fast tror jag bara ska sopa undan dammtussarna i hallen innan. Fast då kan man ju lika gärna plocka bort skohyllan och moppa lite snabbt och så..........

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet! Varför blir det alltid så..?
Jag brukar hinna igenom hela lägenheten "när jag ändå håller på".. Haha, konstigt. Brukade aldrig städa frivilligt hemma..

Pauline sa...

och alltid bara i tentatider ;)

Anonym sa...

Du kan få tentaplugga hemma hos mig om du pluggar så ;)