onsdag, november 14, 2007

Bättre en fisk i handen än två i öronen.

Dagens happening 1 - litteraturseminarium. Idag talades det om boken "The Turn of the Screw" av Henry James, vilket urartade till någon slags orgie i konspirationsteori. Slutade med att jag blev övertygad om att the governess led av schizofreni. Symptomen finns där - hallucinationer, paranoia, vanföreställningar och till viss del något affektivt beteende. Kom ihåg var ni läste det först!

Dagens happening 2 - jag lyckades ta mig till en optiker för att beställa tid för synundersökning. Det har varit på G i snart en månad eftersom jag är inne på mitt sista par kontaktlinser.

Dagens happening 3 - vattenläcka på Vildanden som ledde till att det inte kom nåt vatten ur kranen längre. Alla stod vi handfallna och förfärade över tanken att inte kunna tvätta händerna, dricka vatten och - värst av allt! - diska. Lyckligtvis är problemet åtgärdat nu.

Dagens icke-happening - jag har inte börjat analysera dikten som ska presenteras på nästa litteraturtillfälle. Jag som var fullt och allvarligt övertygad om att jag skulle gå och sätta mig för att göra just detta så fort jag kom hem från skolan. Otippat värre?

Inga kommentarer: