torsdag, november 15, 2007

Modern Day Woman.

Det fina med att ringa till vårdcentralen är att man kan slippa sitta i telefonkö utan istället blir uppringd när det är dags för dem att prata med en. Det inte-så-fina med det hela är att man då sitter som handlingsförlamad framför telefonen för att inte missa det där samtalet. Jag skulle kunna slå vad om hur mycket som helst att telefonen kommer ringa i samma ögonblick som jag går på toaletten eller spurtar ut i köket för att hämta ett glas vatten.

Så har jag tänkt sen 09.54.

EDIT: En timme tog det, sen ringde det. Bara för att hänvisa vidare till ett annat telefonnummer. Som ledde till en röstbrevlåda, där man kunde lämna sitt nummer för att bli uppringd. Kanske.

Att "pipet" inte var ett normalt "peeep" gjorde det hela lite roligare. Om än ganska knäppt. "Pipet" var nämligen något som närmast kan liknas vid ett "kwaiing-tjong!". [oh yes, jag klarade min fonetiktenta]

Inga kommentarer: