söndag, juni 29, 2008

Let's do something onödigt

Okej, nedan följer en sån där totalt onödig lista. Mest för att jag tror mig kunna komma med mer kreativa svar än den jag hittade listan hos.

Vad är klockan just nu? 21:28
När gick du upp ur sängen i morse? Det var nog inte frågan om "imorse", snarare runt lunch nån gång.
Vad har du ätit idag? En skål yoghurt, en banan, en portion makaroner med biff och nåt broccoliaktigt som jag hittade i frysen och två bitar födelsedagschokladkaka (som jag också hittade i frysen)
Vad har du på dig just nu? Sjukt stylish svarta mjukisbrallor (SGoIFs från tidigt 2000-tal) och Sverige-tröja med mitt efternamn på som mamma fick i sommarpresent av jobbet. Fotbollstemat, ni vet.
Har du städat på ditt rum? Mer än en gång, men se, det märks aldrig.
Dagens händelser? Lite telefonsamtal och planering av veckan som helt klart gav lite extra fjärilskänsla över det hela.
Vad gjorde du igår? Slå upp sysslolöshet i ordboken och du kommer hitta en exakt beskrivning av min dag.
Vilken film såg du senast? Öhm. Daredevil dubbat till tyska. Det var inget vidare.
Den bästa filmen? Anything with John Cusack. Eller nä, The Notebook. Eller... Äsch. Så länge det inte innehåller nån slags deckarmysterie så är det okej.
Hur många fingrar har du? Med största sannolikhet lika många som du. Hehe.
Flyter golfbollar? Flyter i vad?
Var är du just nu? I det som en gång var mitt flickrum, som nu omvandlats till gästrum. Den största skillnaden är att sängen är dubbelt så stor.
Är det någon annan i rummet? Endast jag och min alternativa personlighet. Har ni träffat Anna-Karin nån gång?
Hur många signaler innan du svarar? Jag väntar alltid så länge som möjligt, ty Hasselhoff sjunger "I've been looking for freedom" för mig, bara mig, så fort det ringer...
Skiter du ibland i att svara? Om det ringer till min hemtelefon dagtid - ja. Om inte jag får akut behov av att prata med telefonförsäljare, that is.
Har du en bokhylla? Intressant fråga. Om man hade haft en bokhylla som man bara har, säg, prydnadsföremål eller porrfilmer i, räknas det då? Men jo, en med böcker har jag. Både där jag befinner mig just nu och i mitt riktiga hem. Flera, flera stycken till och med.
Om ja, vad har du i den? Ah, där kom följdfrågan. Böcker, mest. Inga porrfilmer alls, faktiskt. Lite pärmar och fotoramar och annat bök också.
Vilken årstid är bäst? Sommaren. I alla fall om man är ledig. Annars våren. Eller hösten. Kanske vintern, om det låter bli att slaska och snöskottningen fungerar som den ska. Vilket inte händer i Skåne.
Vilken dag är bäst? Nu i veckan kanske tisdag... Annars brukar fredagar vara bra. Och torsdagar. Och onsdagar. Men inte måndagar. Eller söndagar, för den delen. De är bara ångest.
Vad händer i sommar? Jobbelijobb. Och en tenta och kanske en sväng till Dad i Tyskland.
Vad såg du senast på tv? Kollar på fotboll as we speak. Eller reklam. Definitionsfråga, där.
Favorit program? Min föregångare skrev "sjunde himlen" vilket jag finner underbart (alltså, att någon faktiskt skriver det. Inte själva programmet). Så det får stå kvar.
Vad köpte du senast? Lunch i fredags.
Veckans roligaste: återigen - kommande vecka? tisdag. Guidning på tha Bruno Mathsson Center, bland annat.
Veckans tråkigaste: Den där toadörren som inte går att låsa på nåt sätt....
Veckans dummaste: skulle vara om Tyskland förlorade nu.
Ris, pasta eller potatis? Inte ris, för det fastnar liksom i munnen. Potatis brukar innebära oerhört mycket kladd när sås är inblandat, så... Pasta. Och säg inget dumt om sås och pasta nu, om jag får be.
Hus eller lägenhet? Jag bor i lägenhet. Hus är lite väl mycket vuxenpoäng men helt klart lättare om man exempelvis älskar att renoverar 20-talshus. Eller ska ha jättemycket gäster.
Vara ihop eller singel? Beror ju helt klart vem man ska vara ihop med. Hellre singel än ihop med Bert Karlsson eller Peter Harryson, till exempel.
Skid- eller solsemester? Måste man välja?
Dusch eller badkar? Dusch till vardags, badkar till fest :)
Pussar eller kramar? Återigen - med vem? Bert Karlsson - neither nor. Vänner brukar jag krama, inte pussa. Förutom i sms och dylikt.
Vill du ha en snigel på ögat? Har påven nånsin runkat?
Tom Cruise är: tokig. Och någon jag inte känner så väl, så jag ska kanske inte säga nåt :)
Vem är den bästa rapparen? Ni kommer skratta och inte tro mig, men jag hade en hardcore Eminem-fas i mina tidiga tonår och kan fortfarande alla texter från hans första tre skivor utantill. Så det är antingen han eller jag.
Tycker du det är skoj att svara på frågor? D'oh.
Hur mår du? Nu börjar frågorna spåra ur lite. Kära listsammanställare, varför inte sluta på topp?
Vad är klockan nu? 21:56
Hur lång tid tog det att svara på alla frågor? 18 minuter? Nu blev jag jättedålig på huvudräkning helt plötsligt :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

TACK....Nu går "I've been looking for freedom..." på repeat i huvudet... Arrrgh. Och dessutom ser jag hans blinkande klädesplagg framför mig oxå..... Du skall vara snäll mot dina läsare...inte ge dem psykiska problem. ;)

Pauline sa...

men, hur kan the hoff vara något negativt????

Anonym sa...

Så du vill alltså ha en snigel på ögat ;p

Zabina sa...

lätt påven har runkat.
hycklare till gubbe.