söndag, juni 15, 2008

Rather close to....

Inte så himla långt från Smålandsstenar idag, faktiskt. Satt på tåget som rullade ut från Lund 10.02 idag, bytte i Alvesta och blev upplockad i Värnamo av mor min. Måndag till onsdag är det utbildningsdagar med turistbyrån, vilket innebär att jag får betalt för att få åka till Gränna och Visingsö - mat och busstur inklusive.

I like my job.



Här händer inte så himla mycket. Ena minuten ösregnar det, andra är det strålande sol. Huset slår mig som förvånansvärt tyst jämfört med kära gamla Vildanden. Tanken att behöva gå upp 05.30 imorgon, att det inte finns någon H&M i närheten utifall att jag skulle behöva hårnålar/strumpbyxor/whatever, att jag inte har någon cykel, att jag ska vara här i flera veckor snart - tanken är lite klaustrofobiframkallande. Men än så länge är det ju bara några dagar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har ju alltid Rendez ;p