söndag, juni 22, 2008

"Ibland önskar man ju att det var någon som stoppade mig"

Födelsedagen har kommit och gått, och bättre kan man inte tänka sig. Till skillnad från förra året var jag inte ensam när jag vaknade, ty Sus var och hälsade på och sen anlände även Jutta till Lund. Efter en duktig shoppingrunda där finklänningar inhandlades och skräpmat åts åkte vi till Krischan där jag hade planerat att fira födelsedag/midsommar med mina 13 närmaste vänner. Eller, en del kände jag inte riktigt än, men det gjorde ju inget, för det var ingen annan som kände varandra heller. Lyckligtvis var folk underbart sociala med varandra i alla fall, och sicka presenter de kom med sen! Till allas stora glädje befann sig en kombinerad keyboard/mikrofon bland dessa, vilket utnyttjades skamlöst. Mer om det i ett mer privat forum, hehe.

Andra höjdpunkter under kvällen var annars den traditionella midsommarmaten, hysteriskt goda potatissallader, ölhjälm, dans runt en imaginär midsommarstång, säckhoppning, irländsk julafton, "jag vill hångla", hela-havet-stormar med imaginära stolar, poolbadande, bastubadande och taxifärden hem.

Och så, såklart. Att jag har dom finaste vännerna evva.

Inga kommentarer: