torsdag, juni 26, 2008

Update-ish

Som vanligt när man inte har tillgång till internet och dator samtidigt (det där med att veckopendla och bo på vandrarhem, ni vet) hamnar bloggen i någon slags mellanvärld mellan jag-har-massor-med-bloggidéer och lunchrasten-är-för-kort-för-kvalitativa-blogginlägg. Så - här följer ett urval av de punkter jag antecknat på diverse små lappar, i ipoden, i mobilen och som live-bloggats via telefon till exempelvis Nora.

1. Läser just nu bok om skejtarkille. Eg. ungdomsbok men skejtaraspekten mkt intressant. Idoliserar i hemlighet skejtare, ty skulle vilja vara en men vågar inte göra a fool of myself in public i flera veckor för att faktiskt lära mig.

2. Intressant möte med en brun duva häromdan. Den vägrade envist flyga, utan kutade runt på en gräsmatta. Jag misstänker ngn slags identitetsförvirring - ev. trodde den sig vara ngt i stil med höna.

3. Också intressanta möten: mina roomies i lägenheten jag bor i för närvarande. Mitt hopp om snygga killar grumlades rätt effektivt efter att ha träffat bittra skåningen i ena rummet (som verkade ta min närvaro som personlig förolämpling) och har nu körts helt i grunden. I det andra rummet bor medelålders man med ölkagge och tatuerade armar. Hans snarkande hörs genom väggarna. Jobbigt.

4. Way Out West - endagars lördagen? Jag tänker Håkan Hellström och Flaming Lips, Lykke Li och Sahara Hotnights och sånt?

Nu - slut på tha lunchrast. Åter till jobbet. Ikväll blir det bjudlunch på hotellet i stan. Oh, the glory of turistjobb.... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köp fullpass, du kan ju inte missa BD på fredagen! ;) Har missat att maila bilderna från Billiekonserten, har inte glömt det dock - de kommer :) Ha det bra

Pauline sa...

jesper: broder daniel, ja, det hade jag inte en tanke på. måste se över min ekonomi rätt duktigt isf.... väntar med spänning på bilderna!