fredag, maj 02, 2008

Valborg Lund 2008 - aftermath.

Sista april i Lund är sista april i Lund. I år har händelsen med tjejen som blev utknuffad framför en buss på Stora Södergatan legat som lite av en mörk skugga över det hela. I övrigt blev dock dagen ungefär som jag tänkte mig och lite bättre. Först dundertrevlig frukost hemma och gemensam promenad till stadsparken med korren (och mobilen som bergsprängare på axeln). Väl där ditchade jag gänget lite, till förmån för nationshäng (som började med ansiktsmålning och dylikt). Dragkamp var det, som sagt, och duktiga var vi! Vinst på både herr- och damsidan, inte illa. Synd om Kalmar nation dock, som har legat i hårdträning för det här.

Efter allmänt häng i stadsparken började dock hungerskänslor pocka på. En hamburgare och cola senare gick vi upp mot nationen där allmän sommarkänsla rådde. Pool och sånt, inte dumt. Jag var hemma och vände en runda, och sedan var det dags för kvällens höjdpunkt - Refuge. Vi hade lyckats få tag på ett helt stabilt litet gäng jobbare, som skötte sig alldeles utmärkt (trots att en del hade satsat hårt på festligheterna under kvällen allaredan ^^) och kvällen gick helt klart sjukt bra med tanke på att det ändå var Valborg och därmed allmänt undantagstillstånd i hela stan.

Vi kvart över två var det så dags för mig (som varit duktigt nykter hela dagen) att så att säga join in on the party, vilket jag gjorde med råge. Ikapp och förbi alla andra (som mest jobbade på att nyktra till), med bubbel-på-balkongen och nästan-brännboll-på-stortorget och gittarspelande-och-sjungande och sen bastu. Sen somnade jag med Noras armar runt mig på en korridorssoffa.

Dagen efter var lite... seg, bara.

Inga kommentarer: