onsdag, maj 21, 2008

...the minor fall...

Det är tentatider och då blir jag knepig, av att sitta i tysta miljöer och försöka trycka in så många grammatiska termer som möjligt [adjunct, disjunct, conjunct, finite clauses, present progressive, jadajadajada] och faktiskt förstå vad det är man håller på samtidigt som allting annat knackar på, samtidigt som vissa människor dyker upp i alla omöjliga sammanhang, samtidigt som vem-vet-vad händer, samtidigt som min kropp antagligen reagerar stenhårt på det där med dålig mat + socker + stillasittande + naturgodis + koffein i alla former + hormones (ty jag har skådat och i panik dragit ut mitt första gråa hårstrå), samtidigt som

inte vet jag

men jag antar att livet är det där som inte går att pausa medan man är upptagen med att göra andra viktiga saker.



Inga kommentarer: