onsdag, juli 11, 2007

Prioritering?

Nu har antagningsbeskeden kommit. Vilket återigen får mig att börja fundera på vad jag egentligen vill göra av mitt liv. Typ. Först och främst är frågan hur mycket saker man hinner med under en och samma termin. Än så länge står nämligen följande saker på listan över händer-i-höst (och jo, de är obligatoriska allihopa):

1. Antagen till 45 högskolepoäng, vilket innebär en kurs på helfart och en på halvfart,
2. Förmannapost på nation,
3. Ordförande i ett av utskotten på programföreningen, vilket
4. innebär att jag är ganska så ansvarig för att det blir nån slags arbetsmarknadsdag i vår.
5. Fadder till ett gäng nya PA-studenter,
6. Ha ett liv (dvs umgås med vänner och bekanta, träna, laga mat et cetera...).

Jag sätter ganska mycket tillit till min hålla-många-bollar-i-luften-färdigheten. Och till min almanacka. Kul kommer det bli i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förmannapost var?

Anonym sa...

Min lista ser inte heller så bra ut, men bättre än vad den kunde ha varit. Jag har helt enkelt börjat lära mig säga nej. Dels till roliga saker som jag bara vill göra och dels till saker där jag ransakat mig själv och insett att det här vill jag egentligen inte. Men vi får se hur det går. I slutändan brukar ändå vill ta överhand *ler*