lördag, juli 07, 2007

Onödigt vetande, my ass

Jag har inget bättre för mig så snor en lista av Fun. Som numera finns här. Håll till godo.

KLÄDER
Skor: Jag vill säga mina nya pumps från Sko-Boo i Ullared. Men med tanke på vädret är ju gummistövlar en hit....
Sneakers: Converse. Oh yes. Dom svarta.
Jeans: Replay. Ohc TopShop.
T-shirt: Zara och Gina... Monki.
Underkläder: Lindex

ACCESSOARER
Väska: Finast just nu: kuvertväska jag fått i present av mamma.
Plånbok: Åhlens City, Malmö.
Solglasögon: Sönder efter att storebror satte sig på dem. För snål att köpa nya.
Klocka: Herrklocka i silver med vitt urblad. Har varit skitsnygg i två år nu, haha!

TEKNIK
Tv: Antingen min lilla 14-tums som jag fick när jag var tretton, eller den i korridorsköket i Lund - modell begagnad.
Stereo: Ähm, Det är väldigt mycket text på den, men liksom inget märke... Skumt?
Mobiltelefon: Sony Ericsson W810i. Med repig display.
Mp3: iPod nano 1G
Dator: Packard Bell Easy Note (med 17"-skärm och alldeles för liten hårddisk)
Kamera: Canon Ixus 60

BADRUM
Tandkräm: Ngn billig Netto-variant.
Tvål: Humm, humm, ingen aning?
Hårprodukt: Lillebrors hårgelé och Shock-waves hårsprej :D
Parfym: Har återgått till D&Gs "Light Blue"
Hudkräm: Ah. Jag är sämst på att hudkräma mig. *skäms*
Schampo: Fructis alternativt Barnängen
Balsam: Se "hudkräm" och infoga "balsamera" på lämpligt ställe.
Medicin: Mest mina små laktasknarktabletter. Och en och annan Ibumetin.
Vitamin: No no....
Huvudvärkstablett: Ah. Där skulle Ibumetinen varit, ja.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Bara det bubblar. Helst utan smak, även om fläder var gott häromdan.
Öl: Ah... Har ju upptäckt Corona numera, även om Carlsberg Hof varit stabil hela våren...
Vin: Tragiskt nog är jag inte så kräsen.
Bröd: Dyrt. Har vant mig av med det :D
Choklad: Inte så mycket längre, faktiskt.
Glass: Den där mjölkfria Sukkla-glassen från Ica i Lund.... Mmmmmmmmmmm......

HEMMA
Säng: ja, jag längtar tillbaka till mina 120x200 cm IKEA-säng i Lund...
Lakan: Favoriten är fortfarande antingen Snobben-lakanen eller Ko-lakanen. Jag är ett barn. Fast i en 21-årings kropp. Yyyyl...
Espressomaskin: Yes please.
Kylskåp: En och en halv hylla i korridorsköket.
Porslin: Det som är "typ rent" för närvarande ;)

FÄRDMEDEL
Bil: Saknar Edelhorst (min vita Mercedes 190 från '88) och lånar just nu mammas Skoda Fabia.
Flygbolag: Ryan Air (fattig student, mina vänner, fattig student)
Taxibolag: "Ring Dennis" ;)
Cykel: Ah, min silverfärgade REX-Racerhoj. Det står "Tjejtrampet" på den, och numera är den oljad och nyreparerad så jag bara längtar efter finare väder så jag kan ge mig ut igen...

ÖVRIGT
Frisörsalong: Senast Drop-In-Salongen i SmStenar. Förutom att det är en halv centimeter längre på vänster sida så blev det riktigt bra...
Bank: Swedbank
Bensinstation: Sällan, men försöker hålla mig till JET (billigast, återigen)
Gym: Oh yes, GERDAHALLEN, jag kommer tillbaka!

;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nice :)
Visste inte att du var en conversebrud. ;)

Å förresten, är det bara jag, eller blir dina "ordvertiferingar" längre för var gång?

Anonym sa...

Alltså, solglasögon måste man ha...
Och du, alldeles för liten hårddisk säger du, byt till en större då! Men hur var det nu - storleken spelar väl ingen roll? ;)

Pauline sa...

fun: jag har haft mina converse i typ två månader ;) vad gäller ordverifieringen vet jag faktiskt inte, jag verkar vara konstant inloggad så jag slipper göra såna på min egen blogg iaf...

anonym: jag jobbar på det där med solglasögonen. nu har det ju regnat konstant ändå, så inte så bråttom än :) Och vem har sagt att storleken inte spelar någon roll.....?? =P

H sa...

åh, gerda, det var stället som formade min kropp ända tills jag flyttade till skogs. Om du vill bli lite mer vinkräsen kolla in min blogg och få tips och goda viner. Have nice!

Anonym sa...

Sitter på ett hotellrum och har tråkigt och passar på att läsa lite gamla inlägg.

Har du en mindre disk än 160 GB kan du säga till. Har en sådan liggandes från en laptop som kastade in handduken. Då alla nya laptops har SATA diskar så lär jag aldrig få användning för den.

Pauline sa...

daniel: nämen? vadan detta? :) skicka ett mail och berätta mer :)

Daniel sa...

Vadan detta? En utrensning av prylar. Måste sluta leka ekorre. Allt är inte bra att ha och att behålla sådant som jag aldrig kommer att använda är både korkat och egoistiskt och det vill man inte vara :)
Skämt åsido - Såvida inte din dator är alldeles för ny så lär disken passa om nu en disk på 160GB är en uppgradering för dig.

Daniel sa...

Du, lyxslackern, ville du ha 160GB disken eller inte?
Hade redan hunnit glömma detta men kom av någon anledning på det när jag körde förbi en biltvätt....(fråga inte varför - jag vet inte)