söndag, juli 15, 2007

Bella.

Ibland önskar jag att jag hade haft en personlig liten slav, förlåt, assistent. Det skulle kunna vara en modemedveten, klämkäck (fast inte för mycket) tjej som heter nånting i stil med Bella.

Bella skulle kunnat hjälpa mig tidiga morgnar när jag har varit vaken halva natten för att kolla på gamla avsnitt av Grey's Anatomy och inte orkar göra mig i ordning. Hon hade vänligt men bestämt tvingat in mig i duschen och sagt till när det har gått en halvtimme och jag borde kliva ut igen. Under tiden har hon såklart fixat kaffe och frukost. Plockat fram kläder utifrån vilket humör jag verkar vara på och värmt upp platt- respektive locktången. Och medan jag dricker mitt (perfekta, för den delen) kaffe och kanske läser en tidning så kanske hon hade fixat hår och smink och letat upp mina nycklar och sett till att jag hade en matlåda med mig till jobbet.

Vad underbart det hade varit.

2 kommentarer:

Fegisen P. sa...

En sån vill jag också ha!

Anonym sa...

Haha, helt perfekt ju! =)