söndag, juli 22, 2007

I Will Always Be Your Soldier.

Äntligen, äntligen lyckas jag logga in på Blogger (vilket på grund av den dåliga uppkopplingen jag inte kan sluta beklaga mig över har tagit lite drygt en och en halv timme).

Hade jag nu haft lite mer tid och ork och blaha blaha att tillgå hade jag berättat om allt viktigt vi pratade om i fredags kväll. Då var det finvin och kinamat med bästaste vännerna. Vid fyratiden somnade jag hemma i min säng och då hade vi hunnit prata om det mesta mellan himmel och jord och det var bra. Filosofisk blir man efter lite vin och sent på kvällen.

Jag hade också kunnat berätta mer om mödorna med att inte ha en helt fungerande mobiltelefon. Eller om jobbet (för det är ju det jag gör dagarna i ända, och det är kul men tidskrävande och jobbigt men värt det hela). Eller om att jag åker på semester på fredag och att jag inte alls är mentalt förberedd (än). Eller om sommarflörten som verkar ha runnit ut i sanden (vilket ju är lite synd) eller om konsten att inte tänka på någon tills personen i fråga ringer två nätter (fyllor?) i rad. Vilket uppenbarligen försvåras av att mobilen inte funkar som den ska.

Men nu har jag suttit vid datorn alldeles tillräckligt länge (och lite till). Nånting i stil med friluftsaktivitet låter lite lockande. Då räknas även att sitta på altanen med en bok.

Faktiskt.

Inga kommentarer: